من یک مدیک هستم

هاجر

پنجشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۷، ۰۶:۵۵ ب.ظ

«از صبح صدای انفجار قطع نشده. تا حالا دو بار آمده اند سراغ مادرم که به گورستان برود. مادرِ هیچ کدام از بچه های خرمشهر، در شهر نماده اند و غیر مادرم، مادر دیگری نیست. همه او را بالای سر شهدا می برند تا برای آخرین وداع، یک مادر شاهد باشد. این سومین بار است برای امروز که دنبال مادرم آمده اند... چقدر این چند روز، مادرم مادری کرده... شاید چون اسمش هاجر است...»

توی پارکینگ بیمارستان پشت فرمان ماشین منتظر همسرم بودم و همشهری داستان بهمن ماه را می خواندم، چشمم نم زد وقتی چند خط بالا را می خواندم.


 


  • ۹۷/۱۱/۱۱
  • medic

نظرات  (۲)

  • دامنِ گلدار
  • از روی کنجکاوی معنی هاجر رو توی واژه‌یاب سرچ کردم معادل جداکننده بود و به نظرم به متن نمیخورد. امروز دوباره توی سایتهای انگلیسی سرچ کردم و ریشه‌ی عربی‌اش معنی مهاجرت کردن داره. خانه‌ی خود را ترک کردن و به خانه‌ی دیگری رفتن. برایم جالب بود، دقت نکرده بودم.
    پاسخ:
    به هر حال شما نویسنده اید و علاقمند به کلمات... 
  • دامنِ گلدار
  • ممنون که نوشتید..
    پاسخ:
    :)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">